Leírás
Ez a feszültségszabályozó megvédi az autó akkumulátorát a teljes lemerüléstől azáltal, hogy időben kikapcsolja az olyan fogyasztókat, mint a hűtődobozok, a fűtés, a rádió, multimédia lejátszó, stb. Visszakapcsolja őket, amikor a feszültség visszatér a normális szintre. A megszakító feszültség kb. 10,4 - 13,3 V között állítható, maximum 20A.
A modult úgy szerelje fel, hogy ne legyen kitéve nedvességnek, erős rezgésnek vagy nagy melegnek. Használjon megfelelő keresztmetszetű kábeleket (lehetőleg > 1,5 mm2 ), hogy elkerülje a túlzott feszültségveszteséget a kábelben.
A modul fém alaplemeze - a fogyasztótól függően - felmelegedhet. Kb. 10 A-ig terjedő áramerősségű terhelések esetén nincs szükség további hűtésre. A modult azonban "jól szellőző" helyre kell szerelni, hogy a felgyülemlett hőt a légáramlással elvezesse az alaplemezről. Nagyobb, 10-20 A áram esetén az alumínium alaplemezt egy másik, nagyobb fémlemezre kell felszerelni a hő elvezetése érdekében. Egy körülbelül 10 x 15 x 0,5 cm-es, hasonló hővezetéssel bíró lemezt ajánlunk. A modul alaplemeze folyamatos működés közben nem melegedhet 70 °C-nál magasabb hőmérsékletre.
A fogyasztótól függően a modul felmelegedhet. A hőelvezetés a modul alján található alumíniumlemezen keresztül történik. Bizonyos körülmények között a telepítési utasításoknak megfelelően a hűtőfelületre kell felszerelni. Fontos, hogy a modult 4 M3-as csavarral (vagy 2,9 mm-es fémcsavarokkal) rögzítse a hűtőfelülethez. Ez lehet a fémház hátsó fala. A modul alján lévő alumíniumlemezt nem szabad meghajlítani, nem szabad nagy csavarokat használni, és nem szabad nagy lyukakat fúrni. A csavarfejeknek a modullemezen kell nyugodniuk, nem pedig a modul műanyag peremén! Szereléskor a modult nem szabad elcsavarni (ha az aljzat nem sík).
Fontos! Az alumínium alaplemezt nem szabad mechanikai igénybevételnek kitenni (ne fúrjon bele lyukakat, ne csavarozza egyenetlen hűtőfelületre stb.).